陶听琴女俑

放大字体  缩小字体 2020-05-15 11:24:07  阅读:8599+ 来源:自媒体 作者:聚实时前线

原标题:陶听琴女俑

来历:故宫博物院

称号:陶听琴女俑

年代:东汉

标准:高53cm,宽33cm

东汉中晚期,陶俑制作中心由西安、洛阳等地转向四川。此刻的四川,社会安靖,经济充足,人们重视吃苦。不只生时灯红酒绿,还欲身后带入地下。实在的日子中的一些吃苦活动及用具,便被仿制成冥具,听琴女俑即其中之一。

听琴女俑双腿跽坐,似正聚精会神赏识音乐,听到会意处,情不自禁以手扶耳,言外之意,令人有绕梁之想。川俑合模翻制,陶质中多夹沙,长时间埋藏地下,面部含糊。此外,川俑五官较为紧凑,多呈笑意。此俑较典型地反映出川俑特征,出自彭山一带。

责任编辑:冯贺军

Name: female terracotta figures

Time: the Eastern Han Dynasty

Specification: 53cm high, 33cm wide

In the middle and late Eastern Han Dynasty, the manufacturing center of terracotta turned to Sichuan from Xi'an and Luoyang. At that time, Sichuan had a stable society, rich economy, and people paid attention to enjoyment. Not only live in time, but also want to go underground after death. Some recreational activities and utensils in real life are imitated as Ming ware, among which the female figurines listening to the Qin are one.

Listening to the female figurine sitting on both legs, it seems that she is dedicated to music. When she hears the understanding, she can't help but hold her hand to the ear, which makes her think of detouring the beam. The terracotta warriors in Sichuan are made of molds. There are many sand inclusions in the pottery. They have been buried underground for a long time, and their faces are fuzzy. In addition, the five features of the terracotta warriors in Sichuan are more compact and more smiling. This figurine typically reflects the characteristics of Sichuan Figurine, which comes from Pengshan area.

Editor in charge: Feng Hejun

名:陶聴琴の女俑

時代:東漢

規格:高さ53 cm、幅33 cm

東漢中晚期、陶俑製造センターは西安、洛陽などから四川に転向しました。この時の四川、社会は安靖して、経済は豊かで、人々は享楽を重視します。生時や時の楽しみだけでなく、死後も地下に持ち込みたいと考えています。実際の日子の中のいくつかの享楽活動や用具は、冥具に模造され、聴琴女俑もその一つです。

琴の女人の俑の両足に座って、音楽鑑賞に専念しているようで、会意のところを聞いて、思わず手で耳を支えて、弦の外の音で、首を巻く思いがします。川の俑は型に合わせてひっくり返してつくって、陶の質の中で多く砂を挟んで、長期にわたり地下を埋めて、顔面ははっきりしません。また、川俑は目鼻立ちがコンパクトで、笑顔が多いです。この埴輪は典型的には、彭山一帯によるものです。

責任編集:馮賀軍

名稱:陶聽琴女俑

時代:東漢

規格:高53cm,寬33cm

東漢中晚期,陶俑製造中心由西安、洛陽等地轉向四川。此時的四川,社會安靖,經濟充足,人們重视享樂。不僅生時及時行樂,還欲死後帶入地下。現實日子中的一些享樂活動及用具,便被仿製成冥具,聽琴女俑即其中之一。

聽琴女俑雙腿跽坐,似正專心致志欣賞音樂,聽到會心處,情不自禁以手扶耳,言外之意,令人有繞梁之想。川俑合模翻制,陶質中多夾沙,長期埋藏地下,面部含糊。此外,川俑五官較為緊湊,多呈笑意。此俑較典型地反映出川俑特徵,出自彭山一帶。

責任編輯:馮賀軍

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